Friday, July 07, 2006

Kehidupanku

Aku benci dgn kehidupanku yg bermacam-macam masalah, kenape ramai org suke memberi tanggapan yg salah kepada saya ? apekah kesalahan saya kepada mereka ? kenape mereka suke menuduh bende yg saya sendiri pun tak terpikir nak buat ? nak sgt ke saya buat ape yg mereka menuduh saya ?

Baru saya faham selama ini saya hidup dalam kebaikan, hormati org adalah sia sia belaka, rasanye sudah tiba masanye utk bertukar sifat kepada kejahatan, mungkin juga kejahatan bole menolong saya selepas ini, tetapi adakah benar kejahatan bole menolong saya ?

Setiap hari datang kepadaku masaalah baru, yg lama tak settle dtg baru, menimbun macam klcc, adoi macam-macam bende saya hendak buat tapi bila pikir balik tak baik saya stop, bila org dlm kesusahan saya menolong dgn ikhlas tetapi ape yg saya dpt selepas menolong, saya tidak mahukan ape-ape tetapi jgnlah sampai menyakiti hati ku, ikhlas terus jadi tak ikhlas, ape ingat saya nih haiwan ke ? main pakai lepas tu buang ?

Bagus ye peraturan dunia nih, sungguh adil kepada org lain tetapi bukan kepada saya, sampai bila hendak macam ini ? baru mencintai seseorang dah mula macam macam hal.. bila kata rindu dia dia bole jawab "ye ke? bole percaya ke?" pedih nye hati ini, dia tak tahu setiap sms yg saya dpt saya harapkan dia yg sms, setiap kali org call saya harapkan dia yg call, setiap kali makan memikirkan tentang dia adakah dia sudah makan? tido pun pikir pasal dia, bila tgk movie kisah kisah cinta mesti teringat dia, ye la ending dia lelaki juga yg disalahkan.. bagus ye, sungguh bagus sekali... adakalanye rasa mahu memencilkan diri ku ini dr org lain, tapi ape yg akan berlaku pada diri ku ini bila keseorangan ?

Sampai bila perlu saya mengorbankan diri kepada org lain ? bilakah masa depan cerah saya akan tiba ? perlukah saya hentikan menolong org yg memerlukan pertolongan drpd saya ? sampai bila perlu saya dihina lagi ? Saya sungguh sedih hari ini... Baru saya sedar tolong org pun tak guna, bila saya dlm kesusahan adakah mereka mereka yg saya tolong akan menolong saya ? mesti tidak kerana selama nih tak ade pun yg tlg melainkan sepupu saya dan kawan baik saya, tu pun sekarang dah gaduh dgn dia, well whos with me ? no one... i shall remain alone then... thats the best for me ! I Think So !

Wahai kehidupanku, mengapakah kehidupanku begini, setelah mengenali diriku ini semakin mendalam mengapakah mendapat ujian ujian yg seperti ini.. sejak lahir lagi sudah hidup kesedihan, tidak merasai kenikmatan seorang budak, hilang semua, semua mempergunakan saya, ade ke org lain macam saya ? atau saya sorang je yg kene macam nih ? kelmarin masuk spital lagi, esok lusa tatau, kehidupanku adakah ianye panjang ataupun sebaliknye ? kenape setiap kali menolong org saya mendapat kesususahan ? seperti saya memberi nasib baik saya kepada org tersebut dan mengambik nasib buruk dia ke saya ? why ? why ? why ? sampai bila nak macam nih ? saya tahu selagi mana saya tlg org saya akan makin sakit tetapi kenape saya masih mahu menolong ? is it my nature ? should i change ?

No One Understand Me ! No One !

Nah ! Fuck the world

No comments: